Gå videre til innhold
Åpner nytt varehus: Rusta til Namsos

Pressemelding -

Åpner nytt varehus: Rusta til Namsos

Den 31. august åpner varehuskjeden Rusta sitt nye varehus i Namsos, nærmere bestemt i Bråholmen Handelspark i sentrumsbydelen Østre. Klokken 09:00 gjør Rusta seg klar for å ta imot hundrevis av handleglade mennesker.

Siden 2017 har Rusta mer enn doblet antall varehus i Norge, og etter den første etableringen på Østlandet i 2014 er Rusta til stede over hele landet – fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord. Nå ser norgessjefen, Erlend Kramer, frem til å åpne sitt nyeste varehus i Namsos.

Det nye varehuset har fått tildelt 2000 kvadratmeter i handelsparken, og er den nye arbeidsplassen for 13 ansatte.

– Østre ha etablert seg som et godt punkt for handel gjennom årene, spesielt innenfor hjem og fritidssegmentet. Med den nye handelsparken i Sandgata blir punktet stadig mer attraktivt for kundene med et bredt spekter av tilbud på det man behøver til hjemmet. Her vil Rusta, som en utpreget lavprisaktør innen hjem- og fritidssegmentet, utfylle områdets forretninger på en veldig god måte, sier Jardar Skarstad, den nye varehussjefen for Rusta i Namsos.

Rusta deler ut gavekort på 1000 kr til de 100 første kundene over 18 år – noe som har skapt stor begeistring på tidligere åpninger.

– Vi ser svært positivt på etableringen, og føler oss trygge på at Rusta vil gi et løft til handelstilbudet i området. Tidligere har vi sett at mange hundre mennesker deltar når vi åpner dørene i nye varehus, og jeg er helt sikker på at det blir en stor fest i Namsos på onsdag. Vi gleder oss veldig til åpningsfesten, hvor vi kan ønske både nye og eksisterende kunder velkommen, sier Kramer.

– For de som kommer ekstra tidlig skal vi sørge for både kaffe og noe godt å tygge på, legger Skarstad til.

Konseptet til Rusta går ut på å tilby kunder i Sverige, Finland, Tyskland og Norge nesten alt til hjemmet til svært gunstige priser. Varehuskjeden har innredning, forbruksvarer, sesong- og DIY-produkter for de som vil fornye innendørs og utendørs. De hittil 41 varehusene i Norge ligger alle i lyse lokaler på rundt 2 000 kvm med stor takhøyde. Dette har også vært blant kriteriene for det nye varehuset.

– For Rusta er det naturligvis viktig å være utstyrt med store nok lokaler til å romme hele vårt sortiment, samt gode parkeringsmuligheter og nabobutikker. Varehuset i Namsos er ingen unntak, hvor det skal blir enkelt å gjøre billig storhandel uten stress og mas, avslutter Kramer.

Rusta sitt videre mål for satsningen i Norge er å åpne sitt 60. varehus innen få år, og er stadig på utkikk etter nye steder å etablere seg.

Emner

Kategorier


Rusta tilbyr hjem- og fritidsprodukter av god kvalitet, til markedets beste pris. Sortiment er bredt og bedriften tilbyr produkter innenfor kategoriene hjem & innredning, gjør det selv, fritid, skjønnhet & helse, hage og jul – alltid til overraskende lave priser. 

Rusta er et svensk foretak og det første varehuset åpnet i 1986. Rusta har i dag mer enn 4000 ansatte, 108 varehus i Sverige, 41 i Norge, 35 i Finland og 6 i Tyskland, samt flere innkjøpskontorer i Asia.

Pressekontakt

Petter Thorendahl

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver Kommunikasjon og PR +47 922 209 77

Nesten alt til hjemmet!

I Rusta ønsker vi at kundene våre skal føle seg velkomne, bli inspirert og synes at det er gøy å handle hos oss. I Rusta gjør vi det enkelt for folk å kjøpe produkter av god kvalitet til beste pris.

Sortimentet er bredt og har fokus på livet i hjemmet. Vi tilbyr produkter innenfor sesong, innredning, gjør det selv og forbruk, både til hjemmets ute- og innemiljøer.

Det første varehuset ble åpnet i 1986 av gründerne Anders Forsgren og Bengt-Olov Forssell, som fortsatt er selskapets hovedeiere. Rusta har i dag 108 varehus i Sverige, 41 i Norge, 35 i Finland og 6 i Tyskland. Forretningsmodellen vår er tuftet på enkelhet i virksomheten, sentrale innkjøp uten mellomledd og effektiv distribusjon. Dette, kombinert med vårt volumbaserte sortiment og et utvalg som er tydelig for kundene, gjør det mulig for oss å holde prisene nede – noe som har vært vår drivkraft helt siden starten i 1986.