Gå videre til innhold
Rusta entré, Narvik
Rusta entré, Narvik

Pressemelding -

Rusta åpner dørene i Narvik

I morgen åpner den svenske varehuskjeden sitt nye varehus i Narvik, nærmere bestemt i Malmporten Handelspark. Både norgessjefen og den lokale varehussjefen forventer flere hundre i kø når snoren klippes onsdag morgen.

Det nye varehuset i Narvik strekker seg over 2 000 kvadratmeter og blir arbeidsplass for 15 narvikværinger.

– Malmporten Handelspark er godt kjent i regionen og har en god miks av aktører, men området har savnet en utpreget lavprisaktør innen hjem- og fritidssegmentet, som vi nå gjør noe med gjennom vår etablering. Vi tror derfor at Rusta vil bli et populært tilskudd i området, sier Ken Zahl, Rustas nye varehussjef i Narvik.

Forventer hundrevis i kø
Norgessjefen i Rusta og varehussjef Ken Zahl ser lyst på morgendagens åpning og håper at store folkemengder stiller opp. Rusta deler ut gavekort på 1000 kroner til de 100 første kundene over 18 år. Noe som har skapt stor begeistring på tidligere åpninger.

– Vi gleder oss til å ønske velkommen til det nye varehuset i Narvik. Vi ser svært positivt på etableringen, og føler oss trygge på at Rusta vil gi et løft til handelstilbudet i regionen. Tidligere har vi sett 300-400 mennesker i kø på åpningene. I morgen tror jeg det blir minst like bra trøkk, sier Erlend Kramer, som er daglig leder for Rusta i Norge.

– Klokken 09.00 står vi klare for å si velkommen til alle som har møtt opp. For de som kommer ekstra tidlig skal vi sørge for både kaffe og noe godt å tygge på. Dette blir utrolig spennende, legger Ken Zahl til.

Nesten alt til hjemmet for hele Norge
Konseptet til Rusta går ut på å tilby kunder i Sverige, Finland, Tyskland og Norge nesten alt til hjemmet til svært gunstige priser. Varehuskjeden har innredning, forbruksvarer, sesong- og DIY-produkter for de som vil fornye innendørs og utendørs. De hittil 25 varehusene i Norge ligger alle i lyse lokaler på rundt 2 000 kvm med stor takhøyde. Dette har også vært blant kriteriene for det nye varehuset Narvik.

– Viljen til å utvide er så absolutt tilstede, vi har nå funnet flotte lokaler med bra naboskap og gode parkeringsmuligheter som oppfyller våre kriterier. At flaten er stor nok til å romme hele sortimentet er selvfølgelig et must. Vi har store planer om å fortsette utviklingen i Norge, og følger hele tiden med på nye lokaler som kan passe våre krav, avslutter Erlend Kramer.

I løpet av 2018 åpner Rusta nye varehus i Jærhagen og Tromsø, i tillegg til Narvik.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Erlend Kramer, daglig leder Rusta Retail AS
mobil: +47 472 62 698, e-post: erlend.kramer@rusta.com

Lukas Loeb, PR-operatørene,
mobil: +47 478 20 639, e-post: lul@pr-o.no

Related links

Emner

Kategorier

Regions


Om Rusta

Rustas visjon er å bli nr. 1 for livet hjemme. Rustas sortiment er bredt og bedriften tilbyr produkter innenfor kategoriene hjem & innredning, gjør det selv, fritid, skjønnhet & helse, hage og jul – alltid til overraskende lave priser. Rusta er et svensk foretak og det første varehuset åpnet i 1986. Rusta har i dag mer enn 2800 ansatte, 89 varehus i Sverige, over 26 varehus i Norge, 2 varehus i Tyskland samt 4 innkjøpskontorer i Asia. 2017/2018 omsatte Rusta for 5,1 milliarder svenske kroner. 

Pressekontakt

Lena Nygård

Lena Nygård

Pressekontakt Markedsansvarlig Sortimentshenvendelser, prisforespørsel og vareprøver +47 408 954 40

Petter Thorendahl

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver Kommunikasjon og PR +47 922 209 77

Nesten alt til hjemmet!

I Rusta ønsker vi at kundene våre skal føle seg velkomne, bli inspirert og synes at det er gøy å handle hos oss. I Rusta gjør vi det enkelt for folk å kjøpe produkter av god kvalitet til beste pris.

Sortimentet er bredt og har fokus på livet i hjemmet. Vi tilbyr produkter innenfor sesong, innredning, gjør det selv og forbruk, både til hjemmets ute- og innemiljøer.

Det første varehuset ble åpnet i 1986 av gründerne Anders Forsgren og Bengt-Olov Forssell, som fortsatt er selskapets hovedeiere. Rusta har i dag 108 varehus i Sverige, 41 i Norge, 35 i Finland og 6 i Tyskland. Forretningsmodellen vår er tuftet på enkelhet i virksomheten, sentrale innkjøp uten mellomledd og effektiv distribusjon. Dette, kombinert med vårt volumbaserte sortiment og et utvalg som er tydelig for kundene, gjør det mulig for oss å holde prisene nede – noe som har vært vår drivkraft helt siden starten i 1986.