Gå videre til innhold
Sommerens nyheter fra Rusta setter fokus på mat og sosialisering

Pressemelding -

Sommerens nyheter fra Rusta setter fokus på mat og sosialisering

Lidenskapen for livet utendørs gjenspeiles i Rustas sommernyheter for 2019. I sortimentet får vi se fleksible spisegrupper og fine loungemøbler, så vel som multifunksjonelle griller og utvidbare utekjøkken.

I løpet av den solrike sommeren i fjor eksploderte interessen for å innrede uteplassen. Nå vil vi spise, sole oss og henge utendørs, gjerne med familie og venner, noe som stiller krav til større møbelgrupper.

Nyheten Barcelona, et spisebord med lett utsvingte bein, finnes både i hvitt og svart og er det naturlige valget for det store selskapet. Bordet kan forlenges takket være sin praktiske tilleggsplate. For den som foretrekker en mer klassisk stil finnes bordet Florens med kryssbein, nå i en utdragbar versjon med plass til åtte personer. Ekstra lekkert blir det i kombinasjon med den nye stolen Kivik i flettet kunstrotting, eller stolen Neapel med høy rygg.

– Vi velger ut møbler til uteplassen med samme omsorg som vi gjør når vi innreder våre hjem. Trenden med naturmaterialer, gjerne i kombinasjon med matt sort, er sterk, sier Madelene Bishti, produktsjef i Rusta.

Rusta fortsetter å satse på kunstmaterialer av høy kvalitet som både er lett å vedlikeholde og takler det nordiske klimaet. Fleksibilitet i form av sammenleggbare stoler, uttrekkbare bord og utvidbare loungegrupper, som storselgeren Catania, gjør det enkelt å skreddersy uteplassen.

Grønt fortsetter å dominere i aksentfargene for utendørstekstiler. Store blader og eksotiske mønstre gjør seg gjeldende på sommerens nye tekstiler Rio og Jane. Sortimentet av stolputer utvides med flere farger, som nyheten Hampton i svart og naturhvit. Nytt av året er de dekorative putene for utendørs bruk, som gjør det ekstra lett å skape en innbydende uteplass.

Nå flytter vi matlagingen utendørs

I sommer satser Rusta på et fleksibelt utekjøkken i modulform, med gassgrillen Excellence som base. Med den kan du bygge din egen kjøkkenløsning med vask, oppbevaringsskap og ekstra arbeidsplass.

I sommerens sortiment finner du også flere spesialgriller. Nyheten Brooklyn er en multifunksjonell kullgrill som også kan brukes som pizzaovn og røykeri, i tillegg kan den forvandles til et lite bord eller en ildkurv. Gassgrillen Evolution med fire brennere og en ekstra sidebrenner, er riktig valg for den som vil ha kontroll på matlagingen. I år finnes grillen i en rustfri og rød modell.

Det nye grillkonseptet Gastronomy system gjør det mulig å bytte ut en del av grillflaten med en wok- eller stekepanne, takket være en spesialdesignet grillrist. Perfekt når du vil variere matlagingen!

Høyoppløselige bilder av sommerens nyheter finner du i form av miljøbilder her, og produktbilder her.

Emner

Kategorier


Om Rusta

Rustas visjon er å bli nr. 1 for livet hjemme. Rustas sortiment er bredt og bedriften tilbyr produkter innenfor kategoriene hjem & innredning, gjør det selv, fritid, skjønnhet & helse, hage og jul – alltid til overraskende lave priser. Rusta er et svensk foretak og det første varehuset åpnet i 1986. Rusta har i dag mer enn 2000 ansatte, 91 varehus i Sverige, over 20 varehus i Norge, 2 varehus i Tyskland samt 4 innkjøpskontorer i Asia. Rusta.com.

Pressekontakt

Petter Thorendahl

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver Kommunikasjon og PR +47 922 209 77

Relatert innhold

Nesten alt til hjemmet!

I Rusta ønsker vi at kundene våre skal føle seg velkomne, bli inspirert og synes at det er gøy å handle hos oss. I Rusta gjør vi det enkelt for folk å kjøpe produkter av god kvalitet til beste pris.

Sortimentet er bredt og har fokus på livet i hjemmet. Vi tilbyr produkter innenfor sesong, innredning, gjør det selv og forbruk, både til hjemmets ute- og innemiljøer.

Det første varehuset ble åpnet i 1986 av gründerne Anders Forsgren og Bengt-Olov Forssell, som fortsatt er selskapets hovedeiere. Rusta har i dag 100 varehus i Sverige, 37 i Norge, 28 i Finland og 4 i Tyskland. Forretningsmodellen vår er tuftet på enkelhet i virksomheten, sentrale innkjøp uten mellomledd og effektiv distribusjon. Dette, kombinert med vårt volumbaserte sortiment og et utvalg som er tydelig for kundene, gjør det mulig for oss å holde prisene nede – noe som har vært vår drivkraft helt siden starten i 1986.